Stoppa pressarna!

 2022-03-18

It ends tonight!, I shouted to the cop who pulled us over for dreaming. 
 
I’m not drunk, officer, I just believe in miracles. 
 
Tomorrow, partly cloudy with a chance.
 
 
Stoppa pressarna! Hör upp! Viktigt Meddelande! Ny dikt av Ocean Vuong!
 
Pulled over for dreaming … Läs hela Beautiful Short Loser här. I april kommer diktsamling nummer två efter Night Sky with Exit Wounds. Time is a Mother heter den. Jag är så redo för Vuongs suggestiva textvärld igen. Redo för bön. För nåd. För skoningslös smärta och för mirakel. Som jag längtat, som jag alltid längtar.

foto: Annelise Phillips

Jag har skrivit om honom förr. Här och här. Devotion, dikten som fick inleda den här bloggen, är fortfarande en av de vackraste texter jag vet. Tänker på den varje dag.

Kommentarer

Populära inlägg