Detaljerna

2022-01-31

"Vi lever så många liv inuti våra liv, mindre liv med människor som kommer och går, vänner som försvinner, barn som växer upp, och jag förstår aldrig vilket av mina liv som är själva ramen." 
...  
 "Jag släpper ju också människor, jag går inte omkring och grubblar eller mår dåligt av att minnas. Men folk studsar heller inte av mig. Jag tänker att vi blir dem vi blir genom alla möten, blandas samman och är varandra." 
... 
"Och om man möter någon på riktigt, oavsett om det är i kärlek eller i vänskap, eller i mötet mellan förälder och barn – om man ser på andra människor som lika verkliga som en själv, är det ju ofrånkomligt att man sätter spår i varandra."
 

Saxat ur en intervju med Ia Genberg i DN Kultur. Ingen idé att krampaktigt försöka hålla kvar något, men dem vi möter och har mött – vi blandas samman och är varandra. Så självklart. Så trösterikt. 

Folk studsar inte av mig heller, utan sätter så tydligt spår. Förr tänkte jag att det kanske var en svaghet. Men kanske att det istället innebär oändligt med rum.

 

Och exakt hur sugen blir jag på att läsa Detaljerna nu? Jättejättejättesugen.

Kommentarer

Populära inlägg