Feeling lost and found

 2021-04-27

Det sägs att den som går djupt in i en skog ska finna sig själv
där. Men enligt en annan källa ska den som går djupt in i 
skogen förlora sig själv. Man kan ana att de som påstår dessa
saker menar ungefär detsamma.
 
 – Thomas Tidholm, ur Jordlöparens bok

Ja, jag är tillbaka i Jordlöparens bok. Raderna får mig att tänka på det där kända citatet av John Muir. Läser man vidare, blir det tydligt att likheten inte är någon slump.  Boken igenom tycks Thomas Tidholm föra ett samtal med den gamle naturforskaren och filosofen. Det är så fint.


Idag är en dag för att gå ut i skogen. Jag har en del jag känner att jag behöver förlora. Kanske också något att finna, men det är sådant som inte går att veta i förväg. 

Kom också att tänka på den här gamla låten med Taken by Trees. Lyssna gärna, den är bra.

Kommentarer

Populära inlägg