It's lighter than you think

 2020-11-21

Rule 1:    Find a place you trust and then
               try trusting it for a while.
 
Rule 4:    Consider everything an experiment. 
 
Rule 6:    Nothing is a mistake. There's no win and
                no fail. There's only make.

Rule 7:    The only rule is work. 
                If you work it will lead to something. 
                It's the people who do all of the work all the time 
                who eventually catch on to things.

Rule 9:    Be happy whenever you can manage it. 
                Enjoy yourself : it's lighter than you think.
 

Detalj ur Att bära av Åsa Norman & Fredrika Anderson.

Vilket manifest! Jag lovar att ta det till mig.
 
Firade mitt tredje (fjärde?) negativa covidtest med att likt en tjuv om natten smyga iväg på utställning. Åh, kulturen! Den gemensamt upplevda. Som du fattas mig, och som hjärtat rusade dig till mötes. Blir gråtfärdig (av rörelse) vid tanken på allt arbete som läggs ner på konsten. Så tydligt också vad den gör med mitt inre. Vilken roll den spelar för att jag ska kunna vara den människa jag är.

Att bära & Att dela av Åsa Norman & Fredrika Anderson.

Fick dessutom inspiration till "alla vinterns middagsbjudningar". Att dela och Att bära heter verken. Vi döpte dem till Coronakalaset.

Nu vill jag ju verkligen inte "obstruera" eller så, men för er som händelsevis befinner er i Göteborg – utställningen finns på Gathenhielmska Huset och har öppet till och med imorgon. Drömmen om en annan plats att rikta sig utåt heter den. 
 
Den drömmen ja.  Den riktningen.

Kommentarer

Populära inlägg