All I really want to do

2018-06-14

I ain’t lookin’ to compete with you
Beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you
Deny, defy or crucify you
All I really want to do
Is, baby, be friends with you

 

No, and I ain’t lookin’ to fight with you
Frighten you or tighten you
Drag you down or drain you down
Chain you down or bring you down
All I really want to do
Is, baby, be friends with you

 

I ain’t lookin’ to block you up
Shock or knock or lock you up
Analyze you, categorize you
Finalize you or advertise you
All I really want to do
Is, baby, be friends with you

 

I don’t want to straight-face you
Race or chase you, track or trace you
Or disgrace you or displace you
Or define you or confine you
All I really want to do
Is, baby, be friends with you

 

I don’t want to meet your kin
Make you spin or do you in
Or select you or dissect you
Or inspect you or reject you
All I really want to do
Is, baby, be friends with you

 

I don’t want to fake you out
Take or shake or forsake you out
I ain’t lookin’ for you to feel like me
See like me or be like me
All I really want to do
Is, baby, be friends with you 


Jag var väl i tidiga tonåren första gången jag hörde All I really want to do. Tror att jag blev kär där och då på grund av skrattet i sista versen. Långt senare blev jag kär i de här aviga relationslåtarna han skriver.

Så kan vi göra detta? Kan vi vara nära utan att kräva, kväva, förändra, förvänta? Kan vi vara sida vid sida, tillsammans och samtidigt helt och fullt oss själva? Jag har alltid undrat. Jag har aldrig riktigt lyckats. Men jag har alltid hoppats.

Dylan på sommaren. Alltid Dylan på sommaren. I år klassikern Another side of Bob Dylan. Lyssna här. På sommarens albumlista så här långt också Hell-On med Neko Case och Skiptracing med Mild High Club. Fina grejer.


Kommentarer

Populära inlägg